Hírek
2013. Augusztus 17. 05:00, szombat |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Minden ötödik magyar megelégszik a hamisítvánnyal

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület az elmúlt négy évhez hasonlóan 2013-ban is ezerfős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek a hamisítás jelenségéhez. Az eredmények azt mutatják, sikeres a 2011-2015 közötti Hamisítás Elleni Akcióterv, mert a fogyasztók harmadáról ötödére esett vissza azok száma, akik elfogadóak a hamis termékkel szemben.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) megbízásából a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. végzett felmérést. Négy kérdéscsoportot járt körbe: a hamis termékekkel kapcsolatos vásárlási szokásokat, a motivációkat (miért és hol vásárolnak az emberek hamis termékeket), a hamisítással kapcsolatos attitűdöket és az internetes letöltések témáját.
Bendzsel Miklós, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökhelyettese, aki a testület titkárságát működtető Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, a legfrissebb kutatási jelentéssel kapcsolatban elmondta: „a friss eredmények a 2011-2015 közötti Hamisítás Elleni Akcióterv sikeréről tanúskodnak. A fogyasztók harmadáról azok ötödére esett vissza a hamisítással kapcsolatos elfogadó attitűd, ám további erőfeszítéseket kell tennünk az átlagosan 81%-ban jogtiszta digitális tartalmat fogyasztók arányának növelésére, különösen az ifjúság körében.”
A HENT titkára, Tóth Zita szerint „a jelentés bizonyos adatai egészen biztatóak, például a legtöbb termékcsoport esetében csökkent a hamisítványokat vásárlók aránya. Ezzel szemben évek óta kimutatott tendencia a fiatalok és a budapestiek körében, hogy átlagon felül vásárolnak hamis termékeket. Az idei kutatás adataiból kiolvasható, hogy a hamisítványok interneten keresztül történő beszerzése egyre gyakoribb: a hamis parfümök esetében 4-ről 10%-ra, a hamis gyógyszerek esetében 5-ről 21%-ra nőtt ez az arány egy év alatt”. Tóth Zita hozzátette: „a kutatás eredményei alapján a HENT célja továbbra is a hamisítás elleni összefogás erősítése és a lakossági tudatosságnövelő programok folytatása, különös tekintettel az interneten forgalmazott hamisítványok keresletének csökkentésére.”
A HENT egyik államigazgatási tagja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), melynek szóvivője, Fülöp Zsuzsanna, a legfrissebb kutatási eredmények kapcsán kiemelte: „a felmérésből kiderül, hogy növekszik a fogyasztói tudatosság s ennek kapcsán folyamatosan csökken a hamis terméket vásárlók aránya. Az NFH szintén közreműködik a hamisítás elleni küzdelemben: a hatóság fellép a fogyasztói megtévesztésekkel szemben, megakadályozva, hogy a fogyasztók biztonságára és egészségére is veszélyt jelentő – a legtöbb esetben gyenge minőségű – termékek kerülhessenek forgalomba”.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 29. 07:54, vasárnap | Életmód
NAV: szombattól már nem hozhatók be szabadon a műtárgyak, régiségek
2025. Június 28. 08:41, szombat | Életmód
Az agrárminiszter szerint jó minőségű a magyar dinnye
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy a dinnyetermesztők ki tudják elégíteni a hazai igényeket és exportálni is tudnak
2025. Június 27. 07:24, péntek | Életmód
Palkovics László: hamarosan elkészül Magyarország megújított MI-stratégiája
A Nemzetgazdasági Minisztériumtól (NGM) hamarosan a kormány elé kerülhet Magyarország megújított Mesterséges Intelligencia Stratégiája
2025. Június 27. 07:14, péntek | Életmód
Nagy István: a komló és sörárpa termesztésének komoly jövője van Magyarországon
A magyarországi komló- és sörárpa-termesztésnek komoly jövője van, ugyanis az országban működő sörgyárak képesek a jelenleginél jóval nagyabb mennyiséget is felvásárolni ezekből