Hírek
2012. November 07. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Még mindig a csoki Mikulások viszik a prímet
A decemberi ünnepek szezonális édességeiből mintegy két és fél milliárd forintért, közel 700 tonna szezonális édességet vásároltak a fogyasztók az élelmiszerboltokban tavaly november-január között. Az előző évi hasonló időszakhoz képest értékben 4 százalékkal nőtt a forgalom, mennyiségben pedig 3-al csökkent - egyebek mellett ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A fogyasztók legjobban kedvelik a csokoládéból készült Mikulás figurákat, amelyekre az eladások több mint fele jutott.
Mikulás napi és karácsonyi édességekre kiadott pénzükből a fogyasztók 53 százalékot, 1,4 milliárd forint körüli összeget költöttek csokoládé Mikulásra, a tavalyi szezonban – mondta Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.Biztosan tartja második helyét a hagyományos Mikulás csomag,értékben 14 százalékos piaci részaránnyal. Népszerű az adventi naptár is, amelynek piacrésze 11 százalékot ért el, értéket tekintve tavaly is, tavalyelőtt is.
Nagyobb lett a kereslet a kisebb forgalmú egyéb figurák, karácsonyfára akasztható figurák és speciális csomagok iránt. A három termékcsoport együttes piaci részaránya – érték szempontjából - 16 százalékra emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évi 13 százalékkal szemben.
Amíg értékben emelkedett, addig mennyiség szempontjából a tavaly eladott, közel 700 tonna édesség 3 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi szezonban. Osztoics Bernadett hangsúlyozza, amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti, hogy a nagy üzletek kihasználják tágas eladóterüket, és vonzóan helyezik ki széles, mély kínálatukat, valamint promócióikat. A vásárlók döntése okozza, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre már 82 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly; 1 százalékponttal több, mint egy, két vagy három évvel korábban.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld
Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója
Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.
2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld
OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja
Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.