Hírek
2019. Május 25. 16:32, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kampány indul a nyúlhús fogyasztásának népszerűsítéséért

Kampányt indít a nyúlhús fogyasztásának ösztönzésére az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács
- jelentették be a szervezők pénteken közös sajtótájékoztatón, Budapesten.
Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért felelős államtitkára elmondta, hogy Magyarországon az évi nyúlhús fogyasztás fejenként mindössze néhány tíz dekát tesz ki. Ennek növelésére 2017-ben indult először kampány, amelynek köszönhetően az áruházakban mintegy 6 százalékkal nőtt az előrecsomagolt nyúlhús forgalma. Hozzátette, hogy az országban előállított évi 10 ezer tonna nyúlhús 99 százaléka exportra kerül.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta, hogy az immár harmadik éve megrendezett promóció részeként májusban kóstoltatásokat tartanak két budapesti SPAR áruházban, valamint konferenciát szerveznek a nyúltenyésztőknek Kaposváron.
Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte, hogy a belföldi fogyasztás ösztönzése mellett fontos, hogy a háztáji körülmények között termelt nyúl ne veszítse el szerepét. Hozzátette, mostanra elérték, hogy minden nagyobb áruházláncban és nagyobb kereskedelmi egységben megtalálható a magyar nyúlhús.
Kifejtette, hogy az ágazat az elmúlt években komoly válsághelyzetbe került. Az AM intézkedéseivel sikerült megállítani az anyaállomány csökkenését, a vágónyúl termelés mennyiséget tavaly pedig mintegy 8,7 százalékkal növelték az elmúlt évhez képest. Jelenleg mintegy 80 ezer anyanyúllal termelnek a gazdák az országban, ez 60-65 nagyüzemi telepet jelent, az ágazat 4 millió vágónyulat állít elő.
A szakmai szervezet célja az anyanyúl állomány azonnali növelése 10-15 ezer egyeddel, hogy az ágazat 2022-re mintegy 7 millió vágónyulat állítson elő, és a belföldi értékesítés aránya 5-10 százalékra nőjön a jelenlegi 1-2 százalékról. Ennek elérését nagyban segítené a nyúlhús általános forgalmi adójának (áfa) csökkentése 5 százalékra.
Feldman Zsolt az MTI-nek elmondta, hogy a nyúlágazatot az agrártárca évente százmillió forintos nagyságrenddel támogatja.
Idén csatlakozott az országos kampány népszerűsítéséhez a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., amely számos áruházban és szupermarketben folyamatosan kínál nyúlhús termékeket.
Horváth Ferenc, a SPAR élelmiszeripari cégvezetője kifejtette, hogy az évek során a nyúlhús iránti kereslet lassú emelkedést mutatott: 2014-ben a bruttó éves forgalom több mint 46,5 millió forint volt, 2017-ben közel 69 millió forint, ami 48 százalékos növekedést jelent.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!