Hírek
2019. Október 09. 16:38, szerda | PR
Amikor egy arculatterv sikerre viszi vagy tönkreteszi az induló vállalkozásodat
Biztosan hallottuk már, hogy az első benyomás mennyire számít. Egy cégnek a márkája jelenti az első benyomást. Egy erős márka – még mielőtt bármilyen előzetes információja vagy tapasztalata lenne rólunk –
-mindenekelőtt arra ösztönzi a vásárlót, hogy azt gondolja, elképesztően szuper terméket vagy szolgáltatást árulunk.
Egy erős logó nékül ráadásul soha nem kapunk lehetőséget, hogy bizonyítsuk a minőségünket a vásárlóinknak. Ha jó az arculattervünk, és a márkánk azt mutatja, hogy jó munkát végzünk, a vásárlók minket választanak egy versenytársunk helyett.
Milyen egy jó márka?
1, Először is a logó legyen letisztult és könnyen értelmezhető!
Az emberek a termékünket vagy a szolgáltatásunkat fogják a nevünkkel azonosítani. Másrészt egy kezdő vállalkozásnak rendszerint nincs végtelenített tőkeforrása, amit hirdetésre fordíthat. Ha túl általános a márkajelünk, rengeteg pénzt kell arra fordítanunk, hogy megértessük, mivel foglalkozunk.
Röviden: a logónknak tükröznie kell mivel fogalkozunk, kik vagyunk, és jó benyomást kell keltenie. A logónk tükrözzön felkészültséget, profizmust! Olyat kell választanunk, amivel a közönségünk könnyen és gyorsan kapcsolódhat – és amivel versenyelőnybe kerülünk a konkurenciával szemben.
2, A tipográfia tükrözze azt, amit képviselünk!
Két terület fogja meghatározni a márkánkat: a grafikai és a tipográfiai elemek. Utóbbiak sokat elárulnak a márkánkról: hóbortos vagy elegáns; egyedi vagy közhelyes. A tipográfiának összhangban és egyensúlyban kell lennie a grafikával, hogy együtt hatásos benyomást tegyenek a közönségre.
3, Válasszunk színt bölcsen!
Egyes iparágak előszeretettel használják ugyanazokat a színeket a logójukban. Ne kövessük el ezt a hibát! Vizsgáljuk meg a konkurenseink logóját és válasszunk olyat, amivel nem fognak velük összekeverni. Használjunk különleges színárnyalatot!
4, Vegyük figyelembe, hogyan lesz használva a logónk!
Ha az üzletünkben sok múlik a külső médiahasználaton (pl. járművek), még fontosabb, hogy könnyen megjegyezhető legyen. A közönségnek gyorsan össze kell kapcsolnia a látványt az üzenettel. Könnyen letesztelhetjük, mennyire hatékony a logónk, ha letakarjuk a betűket és csak magát a grafikát nézzük. Kitalálható belőle, mivel foglalkozik az üzletünk?
Milyen csatornán fogjuk használni leginkább a logónkat? Hogy fog mutatni a névjegykártyán? Hogyan építhető be a weboldalunkba a márkánk?
5, Fizessünk meg egy profit!
Nem ez az a terület, amin spórolhatunk. Közvetlenül a készítővel egyeztessünk az elképzelésünkről. Győzödjünk meg róla, hogy a logónk tervezője nem használ semmilyen sablont. Az egyediség alapvetés.
Nagy nevek, akiknél sikerhez vezetett az arculatterv
1, Nike
A Nike sportmárka ’Huss!’ logóját Carolyn Davidson grafikus hallgató készítette és adta el a Nike társalapító Phil Knightnak 35 dollárért. Eleinte a betűk is a logó része voltak, de ma már arra sincs szükség. Niké a görög mitológiában a győzelem istennője, e név mögött álló jelentés inspirálta a logót. A ’Huss’ az istennő szárnyát utánozza, a Nike saját márkajegyeivel kombinálta.
2, Apple
Az Apple első, 1976-os logója semmi sem volt abból, amit ma logónak nevezünk. Az eredeti logó, amin Isaac Newton ül egy fa alatt, amiről egy alma lóg le, megérett a cserére. Bár kreatív volt, az Apple gyorsan egyszerűsítete a logóját egy sima almával.
3, FedEx
Az eredeti FedEx logó 1973-ban született, egy egyszerű kék felirattal egy mintázott kék háttéren. Az évek során a színek és a betűtípus megváltozott. 1994-ben a vállalat bevezette a ma ismert logót, amin az ikonikus fehér nyíl látható a második E és az X között.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 16. 10:59, kedd | PR
K&H: ennyivel emelkedett a gyerekinfláció
háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből
2024. Március 06. 10:17, szerda | PR
K&H: a látvány mindent visz
az iskolások zöme értékelné, ha szakembertől hallana a pénzügyekről
2024. Március 06. 07:26, szerda | PR
Új számsorsjátékkal jelentkezik a Szerencsejáték Zrt. – Itt a Napi Mázli
Tíz évvel az Eurojackpot hazai megjelenése és közel húsz esztendővel a legutóbbi magyar fejlesztésű lottó bevezetése után új számsorsjátékkal jelentkezik a Szerencsejáték Zrt.
2024. Február 26. 14:46, hétfő | PR
Benzinkutakat üzemeltetnek
A Jánosik és Társai Kft. nyerte el az egyik legnagyobb üzemanyag töltőhálózat állomásain lévő épületek, építmények, épületvillamossági- épületgépészeti berendezések működéséhez szükséges üzemeltetési feladatokat