Városlista
2021. október 21, csütörtök - Orsolya

Hírek

2019. Október 09. 16:38, szerda | PR

Amikor egy arculatterv sikerre viszi vagy tönkreteszi az induló vállalkozásodat

Amikor egy arculatterv sikerre viszi vagy tönkreteszi az induló vállalkozásodat

Biztosan hallottuk már, hogy az első benyomás mennyire számít. Egy cégnek a márkája jelenti az első benyomást. Egy erős márka – még mielőtt bármilyen előzetes információja vagy tapasztalata lenne rólunk –

-mindenekelőtt arra ösztönzi a vásárlót, hogy azt gondolja, elképesztően szuper terméket vagy szolgáltatást árulunk.

Egy erős logó nékül ráadásul soha nem kapunk lehetőséget, hogy bizonyítsuk a minőségünket a vásárlóinknak. Ha jó az arculattervünk, és a márkánk azt mutatja, hogy jó munkát végzünk, a vásárlók minket választanak egy versenytársunk helyett.

Milyen egy jó márka?

1, Először is a logó legyen letisztult és könnyen értelmezhető!
Az emberek a termékünket vagy a szolgáltatásunkat fogják a nevünkkel azonosítani. Másrészt egy kezdő vállalkozásnak rendszerint nincs végtelenített tőkeforrása, amit hirdetésre fordíthat. Ha túl általános a márkajelünk, rengeteg pénzt kell arra fordítanunk, hogy megértessük, mivel foglalkozunk.

Röviden: a logónknak tükröznie kell mivel fogalkozunk, kik vagyunk, és jó benyomást kell keltenie. A logónk tükrözzön felkészültséget, profizmust! Olyat kell választanunk, amivel a közönségünk könnyen és gyorsan kapcsolódhat – és amivel versenyelőnybe kerülünk a konkurenciával szemben.

2, A tipográfia tükrözze azt, amit képviselünk!
Két terület fogja meghatározni a márkánkat: a grafikai és a tipográfiai elemek. Utóbbiak sokat elárulnak a márkánkról: hóbortos vagy elegáns; egyedi vagy közhelyes. A tipográfiának összhangban és egyensúlyban kell lennie a grafikával, hogy együtt hatásos benyomást tegyenek a közönségre.

3, Válasszunk színt bölcsen!
Egyes iparágak előszeretettel használják ugyanazokat a színeket a logójukban. Ne kövessük el ezt a hibát! Vizsgáljuk meg a konkurenseink logóját és válasszunk olyat, amivel nem fognak velük összekeverni. Használjunk különleges színárnyalatot!

4, Vegyük figyelembe, hogyan lesz használva a logónk!
Ha az üzletünkben sok múlik a külső médiahasználaton (pl. járművek), még fontosabb, hogy könnyen megjegyezhető legyen. A közönségnek gyorsan össze kell kapcsolnia a látványt az üzenettel. Könnyen letesztelhetjük, mennyire hatékony a logónk, ha letakarjuk a betűket és csak magát a grafikát nézzük. Kitalálható belőle, mivel foglalkozik az üzletünk?
Milyen csatornán fogjuk használni leginkább a logónkat? Hogy fog mutatni a névjegykártyán? Hogyan építhető be a weboldalunkba a márkánk?

5, Fizessünk meg egy profit!
Nem ez az a terület, amin spórolhatunk. Közvetlenül a készítővel egyeztessünk az elképzelésünkről. Győzödjünk meg róla, hogy a logónk tervezője nem használ semmilyen sablont. Az egyediség alapvetés.

Nagy nevek, akiknél sikerhez vezetett az arculatterv

1, Nike
A Nike sportmárka ’Huss!’ logóját Carolyn Davidson grafikus hallgató készítette és adta el a Nike társalapító Phil Knightnak 35 dollárért. Eleinte a betűk is a logó része voltak, de ma már arra sincs szükség. Niké a görög mitológiában a győzelem istennője, e név mögött álló jelentés inspirálta a logót. A ’Huss’ az istennő szárnyát utánozza, a Nike saját márkajegyeivel kombinálta.

2, Apple
Az Apple első, 1976-os logója semmi sem volt abból, amit ma logónak nevezünk. Az eredeti logó, amin Isaac Newton ül egy fa alatt, amiről egy alma lóg le, megérett a cserére. Bár kreatív volt, az Apple gyorsan egyszerűsítete a logóját egy sima almával.

3, FedEx
Az eredeti FedEx logó 1973-ban született, egy egyszerű kék felirattal egy mintázott kék háttéren. Az évek során a színek és a betűtípus megváltozott. 1994-ben a vállalat bevezette a ma ismert logót, amin az ikonikus fehér nyíl látható a második E és az X között.

Ezek érdekelhetnek még

2021. Október 15. 13:21, péntek | PR

Ismét MagyarBrands díjas a Jánosik Kft.

Ötödször nyerte el a MagyarBrands díjat a Jánosik és Társai Kft. - tájékoztatott Jánosik Lajos, a Jánosik és Társai Kft. tulajdonosa.

2021. Október 11. 12:58, hétfő | PR

Scarlett Johansson 50millió dollárt követel a Disneytől - a miértekre Daphne Chaung és Lauren Kelly válaszol a BrandFestivalon

Scarlett Johansson - a Fekete Özvegy című film főszereplője - bepöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett.

2021. Október 08. 09:18, péntek | PR

Mit tanult az emberiség, és főleg a fiatalok a járványból?

Különleges helyszínen, a Marketing Summit Hungary-n rögzítették a Lounge Group szakmai podcastjének, az L20-nak a jubileumi adását.

2021. Október 05. 12:28, kedd | PR

Egy „apróságba” bukott bele Donald Trump

A járvánnyal kapcsolatos kommunikáció áll annak háttérében, hogy Donald Trump elveszítette az amerikai elnökválasztást.