Hírek
2012. Június 23. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
56 milliárdból rakják rendbe a MÁV hálózatát

A héten aláírták a „Közlekedésbiztonsági projektcsomag a MÁV hálózatán” című projekt támogatási szerződését.
A közreműködő szervezet és a MÁV megállapodásával szabad utat kapott mind a hét tervezett közlekedésbiztonsági beruházás. Jelenleg a munkák egy részén tervezés, előkészítés folyik, így a most aláírt szerződéssel a teljes programra megítélt támogatási összeg 39 milliárd forint, azonban a megvalósítás tervezett összes költsége 56 milliárd forint lesz.
Korábban, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kezdeményezésére a közútkezelők és vasút üzemeltetők javaslatokat tettek a kezelésükben lévő hálózatokon történt balesetek megelőzésére, illetve célzott, hatékony beavatkozásokra. Az Állami Autópályakezelő Zrt., a MÁV Zrt., a GySEV Zrt. és a Magyar Közút NZrt. elképzelései alapján összesen 7 projektből álló közlekedésbiztonsági program állt össze, amelyben a legveszélyesebb helyszíneken tervezett, célzott balesetmegelőző, infrastrukturális beavatkozások szerepelnek.
A fejlesztés célja a problémás vasúti átjárók átépítésének előkészítése, úgy, hogy az alacsony járművek is biztonsággal használhassák azokat. A vasúthálózaton összesen 180 vasúti átjáróban történnek biztonságot javító beavatkozások, korszerűsítik többek között a vonatérzékelést, diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek a vasúti pálya folyamatos ellenőrzésére, és kiépítik a videós pályafelügyeleti rendszert is.
A tervezett fejlesztések szerint továbbá a gyorsforgalmi úthálózat 11 helyszínén átépítik a csomópontokat, bővítik a pihenőhelyeket, hiányzó kapaszkodósávot, forgalmi sávot létesítenek. Az autópályákon, autóutakon biztonságosabb terelőeszközöket alkalmaznak, intelligens közlekedési eszközöket (ITS) telepítenek, korszerűsítik a forgalomirányítást. Magasabb visszatartási fokozatú szalagkorlátokat építenek, védve ezzel a hidakat, az elválasztott forgalmi irányokat, több helyen pedig megszüntetik a veszélyes vízátfolyásokat vízmegállásokat, illetve a vadelütések megelőzése érdekében is beavatkoznak több helyszínen.
Az országos főúthálózat 69 baleseti góchelyén is történnek beavatkozások: átépítik például a veszélyes íveket, balra kanyarodó sávokat hoznak létre, jelzőlámpás forgalomirányítást telepítenek. 11 gyalog-átkelőhely válik biztonságosabbá, 520 kilométer hosszban lecserélik a korlátokat, 713 helyszínen pedig járműérzékelőket telepítenek és forgalomfüggő jelzőlámpás irányítást vezetnek be. Elkezdődik 23 veszélyes közúti csomópont átépítésének előkészítési munkája is.
A kormány által támogatott fejlesztések közös jellemzője a hatékonyság, illetve a relatív kis költségráfordítás, mellyel komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkenésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében.
Az Európai Bizottság kiemelte, hogy a kezdeményezéssel fontos uniós elvárást céloz meg a magyar kormány, mivel a tagállamok közül elsőként fogalmazta meg uniós támogatás igénybevételével programszerűen balesetmegelőző fejlesztéseit.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 02. 07:51, szerda | Belföld
Száz mozdonyt szerez be a MÁV 2026 végéig, ebből harminc már megérkezett
Jövő év végéig összesen 100 korszerű mozdonnyal bővül a MÁV személyszállítási flottája, ebből már 30 megérkezett és közülük 24 forgalomba is állt
2025. Július 02. 07:49, szerda | Belföld
Júliustól hátrányos helyzetű családokat lehet támogatni a REpont automatákon keresztül
Júliustól a REpont automatáknál leadott palackok után járó visszaváltási díjat hátrányos helyzetű családok megsegítésére és gyermekek fejlesztésére lehet felajánlani
2025. Július 01. 07:44, kedd | Belföld
Az államtitkár szerint ennyibe kerülne Magyarországnak az orosz energiaembargó
Az EU orosz energiára tervezett embargója akár 800 milliárd forinttal is megemelheti Magyarország energiakiadásait, ez az összeg nagyjából megegyezik a rezsicsökkentésre szánt költségvetési forrásokkal